امام جمعه بغداد:  آمریکا در ممانعت از گسترش اسلام انقلابی در فلسطین ناکام بود
کد خبر: 4175205
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

امام جمعه بغداد:  آمریکا در ممانعت از گسترش اسلام انقلابی در فلسطین ناکام بود

آیت‌الله سیدیاسین موسوی، امام جمعه بغداد با تأکید بر پیروزی اسلام انقلابی فلسطینیان در نبرد با رژیم صهیونیستی، گفت: فلسطین بر مبنای اندیشه‌های امام خمینی(ره) استکبار جهانی را به چالش کشیده است.

به گزارش ایکنا از بغداد، آیت‌الله سیدیاسین موسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات بی‌سابقه است و هیچ کشور عربی پیش از این نتوانسته چنین عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی اجرا کند، زیرا این کشورها همه دست‌نشانده استعمار انگلیس و فرانسه بودند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین توانست با این عملیات رژیم صهیونیستی را شکست دهد، گفت: مسئله فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است و ملت عراق در دفاع از ملت فلسطین پیشرو است

آیت الله سید یاسین موسوی در ادامه با اشاره به پشتیبانی گسترده آمریکا، انگلیس، آلمان از جنایات رژیم صهیونیستی، بیان داشت: استعمار در گذشته نقشه این منطقه را ترسیم کرد اما با ظهور امام خمینی(ره) این نقشه در حال تغییر است و غرب تلاش می‌کند که این نقشه تغییری نکند.

وی گفت: در گذشته دو ابرقدرت در جهان وجود داشت، اما امام خمینی(ره) نظریه حاکمیت اسلام را مطرح کرد و این امر باعث شد در کشورها متعدد گروه‌های آزادی‌بخش اسلامی شکل بگیرند و استکبار جهانی را به چالش بکشند و استعمار تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا اسلام اصیل محمدی در جهان اسلام گسترش پیدا نکند.

امام جمعه بغداد در ادامه با اشاره به وجود اسلام آمریکایی در بعضی از کشورهای منطقه گفت: آمریکا تلاش کرد مانع گسترش اسلامی انقلابی شود اما اسلام انقلابی به فلسطین رسیده است و فلسطین پیروز این معرکه خواهد بود.

وی در پایان گفت: جنايات اسرائیل و پشتیبانی آمریکا و غرب از آن یک پیروز نمی‌سازد بلکه ملت فلسطین پیروز این کارزار است، و تأکید کرد: همه اصناف ملت عراق حامی ملت فلسطین و در کنار آنها هستند.

انتهای پیام
captcha